Ketä me ollaan

Moikka taas!

Ajateltiin kertoo heti alkuun et ketkä täällä oikein kirjoittelee. 😁

Elikkäs oon Camilla, 22-vuotias sairaanhoitajaopiskelija. Ennen sairaanhoitajaopintoja olen valmistunut lähihoitajaksi vuonna 2015 Joensuusta ja ylioppilaaksi vuonna 2013 Lieksasta, josta olen alunperin kotoisin. Joensuussa olen asunut nyt reilut 4 vuotta. Opintojen ohella olen tehnyt töitä lähihoitajana, mutta pääsääntöisesti kuitenkin opiskelen. Tarkoituksena olisi valmistua sairaanhoitajaksi keväällä 2018 eli puoli vuotta oman opiskeluryhmän aikataulusta edellä.




Harrastan kuntosalilla treenausta sekä lenkkeilyä, mutta ainakin kuntosaliharrastus jää tauolle nyt vaihdon ajaksi. Ehkä sitten loppuvuodesta on taas uutta puhtia tauon jälkeen 😅 Viime kevät ja kesä meni töitä tehden, sillä aloitin maaliskuussa työskentelemään täysillä viikkotunneilla Niinivaaran kotihoidossa. Tarkoituksena oli säästää rahaa juurikin tätä reissua varten 💸💸 Niinivaaran kotihoidossa tämä oli minulle jo neljäs kesä eli tuttua juttua 💁Nyt alkusyksyn pyhitin opiskelulle ja aloitin kirjoittamaan opinnäytetyötä. Tämä reissu tuo kuitenkin pienen tauon opiskeluun, mutta tuskin se pelkkää lomailua tulee harjoittelun osalta olemaan. Suomeen palattua aloitan heti ikäosaamisen harjoittelun ja menen tällöin Pohjois-Karjalan keskussairaalan Kipupoliklinikalle.





Olen matkustellut jonkin verran aikaisemmin lomaillen ja koulun puolesta. Ysiluokalla olin kaksi viikkoa Saksassa ja lähihoitajaksi opiskellessa pääsin kahdeksi viikoksi Thaimaahan tutustumaan paikalliseen sairaanhoitoon. Aasialainen kulttuuri on siis osaksi tuttua ja luulen, ettei minulle tule tämän vuoksi niin suurta kulttuurishokkia kuin Eveliinalle 😃 

Odotan tältä harjoitteluvaihdolta kielitaidon kehittymistä ja tutustumista uuteen kulttuuriin. Orpokodissa haluaisin päästä vaikuttamaan lasten viihtyvyyteen sekä heidän hyvinvointiinsa. Meillä on jo muutamia suunnitelmia, mitä haluaisimme orpokodissa toteuttaa, mutta niistä sitten myöhemmin 😀 Aiotaan myös lomailla Balilla ja suunnitelmissa on ainakin käydä Gili Airin saarella sekä mahdollisesti Singaporessa. 





Kirjoittelen tätä postausta OnniBussissa matkalla Helsinkiin ja huomenna lentomme starttaa kohti Qataria 🙈 Vieläkään ei ole mikään suuri jännitys päällä, mutta ehkä se iskee vasta sitten kun ollaan turvallisesti vieraalla maaperällä 😅 Eve kirjottelee itestään enemmän seuraavassa postauksessa!

💗: Camilla

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Suuntana Bali!

Harkka loppui

Suomessa!